מכתב מלאה כהן-ורדי – דודתו של מורן

בס"ד

מורן שלנו, חושך צלמוות היה אתמול. ישנו בהווה ויהיה בעתיד השמש עזבה ותלך לדכה, איך אפשר בלעדיך מורן היקר האהוב שלנו הלב שבור שותת דם הנשמה קרועה ואינה מוצאת מנוח ואין תרופה בנמצא.

מורני אתה זוהר ככוכב ומאיר כחמה בזריחתה. חסון יפה ומושלם, מלאך! עומד על גבעה מסביב פרחים בשלל צבעים אתה היית, ישנו ותהיה לעד. אוהב את כולם נותן ודואג נמצא בכל מקום להגן ולשמור לחסל את הרשע.

מורן היפה החכם הגיבור, יהלום נוצץ. האדם שבך נתן את הכל לארץ שכך כך אהבת ויתרת הרבה ונתת עצמך בשביל הצבא, ללא חרטה. הצבא היה עולמך, אוהב מסור בכל נימי נשמתך לחבריך ליחידה, לכולם. אהבה להוריך אחיך רועי אותך תום, לא ידעה גבולות. חיוך נפלא ומתוק לאמך ליאורה תמיד שמרת, "אמא אל תדאגי אני בסדר" תמיד מרגיע ובקול מלטף. חבר ובן נפלא לאביך דובל'ה וקשר עמוק בינכם נרקם, שמובן רק לשניכם. הכל השתנה, העולם לא עוד כמו שהיה, החיים נעצרו.

קשה מאד למצוא זיק של תקווה, אבל בשבילך מורן היקר ורק בשבילך נמשיך לצעוד ולנשום אם נוכל, רק בשבילך נשמה יקרה. באור הרקיע אתה מאיר באור אין סוף ממשיך ללטף את כולנו. בלעדייך ובלי הייחוד שבך האור הנפלא העצום שזרם ממך העולם ייחרב. לכן יש להמשיך דרכך באהבתך את הארץ, הצבא, החברים, אהבת הזולת ללא מעצורים תאיר לכולנו באור קדושתך כי כולנו נהיינו עיוורים וכולם יראו ויידעו יזכרו דמותך ואישיותך המיוחדת, ימשיכו דרכך, ינהגו כמוך, חבריך לצבא וכל עם ישראל. תהיה חרוט עמוק בלבנו וכמו שחלמת ורצית לראות את ארץ ישראל יושבת לבטח, פורחת כעץ רענן לתמיד.

התוות דרך ומודעות לאחדות עם ישראל ואהבת חינם. התעוררו יושבי ישראל! בזכותך עוד יאיר היום, והנה תופיע ושוב תזרח השמש והחושך ייעלם לנצח. מורן יקר ואהוב, אתה עולם ומלואו. "בלע המוות לנצח". "ויקיצו וירננו שוכני עפר". אוהבת אותך, מחבקת אותך, נשמתי יוצאת אליך בערגה. מקווה בכל לבי שנוכל להמשיך לחיות בזכות השלהבת היוקדת שבך.

שלך דודתך המחוברת אליך בכל נימי נשמתה
לאה כהן-ורדי.